pasaport.jpg

 

Angajaţii de la Serviciul Public pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Argeş au sute de cereri pe zi pentru emiterea acestor documente. Ore după program, oameni nervoşi şi sute de cereri, cu asta se confruntă personalul instituţiei. Cu toate acestea, cu calm şi profesionalism fac faţă acestei creşteri record, din acest an. Aglomeraţia a făcut ca cei din conducerea serviciului să ia o măsură care să stabileasca ordinea şi siguranţa cetăţenilor. De anul acesta, de pe data de 20 aprilie, la nivelul serviciului s-a luat hotărârea ca cererile să fie primite în baza unor bonuri de ordine care se eliberează în fiecare zi de la ghişeul de relaţii cu publicul. Această măsură a fost creată pentru a se evita haosul de la ghişeele de preluare a cererilor, aşa cum s-a întâmplat în anii anteriori, după cum ne-a declarat comisarul şef Eduard Uscatu, şeful serviciului. Astfel cetăţenii îşi pot alege o anumită oră la care să vină să îşi depună cererea fără a mai sta la coadă. Zilnic se procesează între 180 şi 250 de cereri.

 

 Pentru a veni în sprijinul cetăţenilor din Argeş, conducerea serviciului a mai luat o măsură importantă. A înfiinţat trei ghişee mobile la Câmpulung, Curtea de Argeş şi Mioveni  unde o parte din personal se deplasează în fiecare zi de joi, alternativ din două în două săptămâni şi vinerea la Mioveni.  O creştere mare a cererilor  a avut loc în acest an faţă de anii precedenţi . „Pe trimestrul II 2017 (n.r. lunile aprilie, mai, iunie) comparativ cu anul trecut, creşterea la nivelul paşapoartelor temporare  a fost de 123,15%; Creşterea la nivelul cererilor aprobate pentru cele depuse la Ambasade  a fost de 49,95% iar creşterea totală a cererilor pentru paşapoartele electronice şi temporare este de 27,61%. Au fost depuse 10 174 de cereri.” Reiese din documentele puse la dispoziţie de Eduard Uscatu, şeful serviciului.

 

Angajaţii serviciului fac eforturi pentru că faţă de anul 2009 numărul acestor cereri a crescut foarte mult iar personalul este mai puţin. Conform datelor, faţă de anul 2009 sunt cu 4 funcţii mai puţin. La acest moment sunt 17 funcţii dintre care alte 2 sunt libere.  Conducerea Serviciul Public pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Argeş face anumite recomandări argeşenilor:  „Recomand cetăţenilor să renunţe la a-şi face paşapoarte temporare cu valabilitate de 1 an deoarece şi la anul vor veni să le reînnoiască. Să apeleze pentru paşapoartele electronice.  Cetăţenii care nu au nevoie de paşaport în următoarea perioadă, le recomand să se adreseze serviciului nostru după data de 15 septembrie , astfel evitându-se aglomeraţia de la ghişee.  Este şi o perioadă mai aglomerată, fiind şi un număr mare de cetăţeni  care locuiesc în străinătate şi se află în concediu.” ne-a declarat Eduard Uscatu, şeful serviciului.

 

Program de lucru:

 

Luni-vineri: 8:30-16-30

 

Joi: 8:30-18:30